• دسته بندی:
  • سه شنبه, ۲۳ اسفند , ۱۴۰۱

اگر این پدیده را زیاد تجربه می‌کنید، «حذف زوائد» بهترین مدل درآمدی برای کسب‌وکار شما خواهد بود:

مشتریانی که دائماً درحال چانه‌زنی برای خرید ارزانتر از شما هستند و حاضرند بخشی از امتیازات و ویژگی‌ها از محصول یا خدمات شما حذف شده و بجای آن قیمت محصول ارزانتر شود.

یک مثال آشنا از این مدل، مشتریان تورهای مسافرتی هستند که حاضرند بجای دریافت خدمات پذیرایی درطول سفر، درصدی تخفیف بگیرند.

در بسیاری از کسب‌وکارها، پرداختن به جزئیاتی که زیبایی و کیفیت محصول‌را افزایش داده اما درعمل قیمت تمام‌شده را نیز به‌اندازه‌ی قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، حذف شده تا مشتریان راحت‌تر محصول را خریداری کنند.

در یک مثال آشنای بیزنسی، درشرکت فورد، ارائه‌ی خودروی ارزان یکی از دغدغه‌های مهم تلقی می‌شد بنابراین تمام خودروها در رنگ مشکی تولید می‌شدند چون معتقد بودند تنوع در رنگ می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های تولید شود؛ تا آنجایی که یک جمله‌ی معروف از مدیر کارخانه‌ی فورد اینطور می‌گوید: مشتریان ما می‌توانند هررنگی از فورد را خریداری کنند به‌شرطی که انتخابشان رنگ مشکی باشد.

در بیزنس پوشاک هم میشود ازاین مدل درآمدی به صورت‌های مختلف استفاده کرد. استفاده از طرح‌های ساده‌تر بجای طرح‌های پرکار و خاص یا حذف برخی تزئینات و جزئیات غیرضروری تا حد زیادی قیمت تمام‌شده‌ی محصول را کاهش می‌دهد.

حتی اگر رویکرد برند شما ارائه‌ی محصول خاص همراه با جزئیات زیاد است هم میتوانید ازاین مدل‌ درآمدی استفاده کنید. ارائه‌ی لاین‌های اقتصادی که یا از متریال ارزانتر در تولید آنها استفاده شده است یا طراحی ساده‌تری نسبت به لاین پریمیوم شما دارند میتواند بسیاری از مشتریان بالقوه‌ی شما را به مشتریان بالفعل تبدیل کند و تجربه‌ی متفاوتی را درکسب‌وکارتان رقم بزند.

به‌خاطر داشته باشید استفاده کردن ازاین تکنیک باید با ظرافت خاصی انجام شود و حذف. زوائد نباید بصورت محسوسی کیفیت محصول نهایی را کاهش دهد. مشتریان شما ترجیح می‌دهند که متوجه علت ارزانتر بودن محصول نشوند.

دریافت فایل صوتی با موضوع«مدل درآمدی براساس حذف زوائد».

جهت دریافت مشاوره‌ی تخصصی جهت توسعه‌ی کسب‌وکار خود با ما درارتباط باشید.

    این مطلب را به اشتراک بگذاريد:
دیدگاه‌های کاربران